100تا 0 مراحل صادرات خرما به کشور های دیگر
ایران با صادرات بیش از 400 هزار تن خرما به صورت سالانه ، در رتبه سوم صادرات خرما در جهان قرار گرفته است . ایران از نظر سطح زیر کشت خرما در جهان مقام اول را دارد و سالانه مقادیر زیادی از این محصول تولیدی به بازارهای کشورهای دیگر راه پیدا کرده و باعث رونق صادرات خرما می شود . از این رو ایران با تولید انواع خرمای مرغوب صادراتی مانند ارقام مضافتی ، پیارم و … از کشورهای مهم تولیدکننده خرما به شمار می رود .
برای شروع یک کسب و کار پر درآمد و مطمئن ابتدا باید از تمامی شرایط ، موانع و از همه مهم تر مراحل انجام کار ، اطلاعات کافی داشته باشد.
صادرات خرما یکی از تجارت های پر سود و پر طرفدار است که ما در این مقاله قصد داریم تا مراحل صادرات خرما را برای شما عزیزان توضیح دهیم .
تا با مطالعه این مطالب بتوانید خیلی راحت تر و سریع تر تجارت خود را شروع کنید . دقت کنید که تمام مراحل صادرات خرما باید به ترتیب انجام گیرد تا در نهایت بدون هیچ مشکلی تجارت شما صورت گیرد.
- مراحل صادرات خرما
در این بخش از مقاله مراحل صادرات خرما و در بخش های بعدی قیمت خرما و سایر موارد مربوط به صادرات خرما را بررسی خواهیم کرد . مراحل صادرات خرما به عبارت زیر است :
مرحله اول : برای این تجارت شما ابتدا نیاز دارید که یک فروشنده معتبر پیدا کنید. در ادامه نیز باید مشخص شود که سود تجارت شما در نهایت چقدر خواهد بود. به همین منظور شما همواره باید پیگیر قیمت خرما باشید و آخرین قیمت خرما صادراتی را استعلام بگیرید تا بتوانید در یک بازار رقابتی ، خرما خود را به بهترین قیمت ممکن به فروش برسانید.
مرحله دوم : در این مرحله شما باید نسبت به بازار کشور مقصد اطلاعات مفیدی جمع آوری کنید . برای مثال شما باید بدانید که مردم کشور هدف چه میزان و چه نوع خرمایی استفاده می کنند . وقتی که این اطلاعات کامل شد ، باید به دنبال خریدار و شرکت های واردکننده کالا در کشور مقصد بگردید .
به این منظور می توانید با مراکز خرید خرما و پخش آن تماس حاصل کرده و مذاکرات زرا انجام
دهید. البته در صورتی که توانایی لازم برای مذاکره با کشور مبدا را نداشتید ، می توانید از شرکت های واسط بازاریابی بین المللی هم کمک بگیرید. توجه کنید که شرایط و قوانین مربوط به صادرات و واردات کالاهای مختلف با هم متفاوت می باشد پس حتما هنگام عقد قرارداد با کشور خریدار ، از شرایط فروش محصولتان اطمینان حاصل فرمایید .
مرحله سوم : پس از مشخص شدن خریدار خرما ، نوبت آن است که نسبت به دریافت مجوز صادرات خرما اقدام نمایید. برای دریافت مجوز لازم است که کارت بازرگانی و گواهی سلامت و بهداشت داشته باشید.
مرحله چهارم : نکته بسیار مهمی که در صادرات خرما به کشورهای مختلف دنیا وجود دارد ، این است که شما باید از قوانین و استانداردهایی که کشور مقصد برای مواد غذایی خود تعریف کرده است آگاهی داشته باشید و آن را رعایت کنید.
مرحله آخر : بسته بندی محصول برای کشورهای اروپایی اهمیت بسیار زیادی دارد، البته این موضوع فقط به کشورهای اروپایی ختم نمی شود. شما برای صادرات خرما به عراق یا کشورهای آسیایی ، خاورمیانه و… باید بسته بندی مناسبی انجام دهید . چرا که بسته بندی کالا در فروش آن بسیار تاثیرگذار است . پس برای فروش خرما در کشورهای خارجی باید نوع بسته بندی اهمیت دهید . بسته بندی علاوه بر این که در فروش محصول تاثیر گذار است ، برای حفظ و ماندگاری بهتر خرما نیز کمک زیادی خواهد کرد.
بسته بندی خرمای صادراتی
در دنیای رقابت محصولات غذایی در بازار های جهانی ، بسته بندی به عنوان یک رکن اساسی در بازاریابی به شمار می رود که می تواند خریدار را مشتاق به خرید محصول کند و یا نگاه بی تفاوت او را در پی داشته باشد. رقابت در این حوزه بسیار بالا بوده و شرکت ها به طور مداوم در حال بهبود بسته بندی محصولات خود هستند تا بتوانند با سایرین رقابت کنند . محصول خرما نیز از این قاعده مستثنا نبوده و نیست و شرکت های تامین کننده مدام در حال بهبود بسته بندی خرمای صادراتی خود هستند تا بتوانند به فروش بالاتری دست یابند.